Etappe 1 - Reisverslag uit Argelès-Gazost, Frankrijk van Ride4kids - WaarBenJij.nu Etappe 1 - Reisverslag uit Argelès-Gazost, Frankrijk van Ride4kids - WaarBenJij.nu

Etappe 1

Door: Ricardo

Blijf op de hoogte en volg Ride4kids

11 September 2011 | Frankrijk, Argelès-Gazost

DAG 1 Pont d’Espangne

De avond voor de 1e etappe eten we allemaal in een nabijgelegen hotel en geeft de voorzitter, Gerald Croes, de laatste info en instructies. Her en der maakt de euforie van de afgelopen dagen plaats voor een voorzichtige angst. Gerald praat in op de soms wat bedrukte gezichten en laat weten waarom we deze challenge aangaan. Het eten ging met de Franse Slag en tijdens de voorbereiding is er ergens een taalprobleem opgetreden, waardoor er allen maar water geserveerd werd. Na ons verzoek en waarschijnlijk veel franse beren op de weg, mocht Ricardo optreden als GARCON en mocht onze drankbestelling opnemen en regelen. Als afscheid van het restaurant mocht hij ook nog zelf de rekening optellen en opmaken.

Vandaag was het eindelijk zover, de eerste route van de Pyreneeën challenge. Al vroeg was het behoorlijk tumult rond het ride4kids house waar af is gesproken voor de groepsfoto. Na de foto maakt de groep zich op voor de rit naar Pont D’Espagne (1496mtr). Een relatief korte etappe. Pont D’Espagne ligt aan de poorten van “national parc” Haute Pyrenees, waar de mooiste watervallen van europa liggen.
Na een korte aanloop volgde een klim van ruim 18 kilometer, hiervan zijn de laatste 6 kilometers ontzettende steil. Degene die in de aanloop naar dit slot dachten dat het makkelijk ging en hun kruid hadden verschoten kwamen bedrogen uit. Het gros ging wijzelijk in eigen tempo, wetende dat de week lang en zwaar is. Zo kwam iedereen boven en belangrijker nog veilig beneden. Boven op de heuvel stond cateringbedrijf PMD (Paul, Marian en Daniël) ons op te wachten bij de partytent met heerlijke broodjes, thee, toetjes en een vriendelijk woord.

Strak bij het diner, wederom bij het rose hotel zal vast goed worden nagepraat over de dag van vandaag en wat er komen gaat.

• 11 September 2011 - 20:14

Yvonne B:

Lieve mannen, ik keek al uit naar de bijgewerkte berichten, maar wat een verhalen in 3 dagen tijd. Hopelijk gaat de rest van de reis voortvarender!! Ik ben met de meiden weer veilig in Koudekerke aangekomen zondag einde van de middag. Succes met de 2e etappe. We zijn benieuwd. Veel liefs van de meiden en mij!!

• 11 September 2011 - 20:55

CBS Klinket:

Peter zal ons wel even voorstellen in de groep, maar namens al onze kinderen en het lerarenteam wensen wij jullie heel veel succes toe! Grtz, team 't Klinket

• 11 September 2011 - 22:41

Wim En Carla Buursem:

Lieve Peet, Ricardo en de "rest", allemaal heel veel succes! Wij volgen jullie. Sterkte!!!

• 12 September 2011 - 14:59

Valk:

Hallo naamgenoot!

Nog gefeliciteerd met de bruiloft van je broertje! Ik zal je volgen! Ben nu al trots op je!

Gr.

Peter

• 13 September 2011 - 12:52

Peter En Miranda:

Jullie doen het allemaal super mannen petje af echt geweldig ga zo door. Ook buurman Peter zet hem op we denken aan jullie. toi toi toi.