DAG 6 Gavernie - Reisverslag uit Argelès-Gazost, Frankrijk van Ride4kids - WaarBenJij.nu DAG 6 Gavernie - Reisverslag uit Argelès-Gazost, Frankrijk van Ride4kids - WaarBenJij.nu

DAG 6 Gavernie

Door: Ricardo

Blijf op de hoogte en volg Ride4kids

16 September 2011 | Frankrijk, Argelès-Gazost

DAG 6 Rondrit Gavarnie

Het einde is bijna in zicht, dat geldt niet alleen voor de tocht maar ook voor de auwtjes op het zitvlak, pijntjes in ruggen, schouders, benen en armen. Jeetje, wat begint het voor sommige deelnemers zwaar te worden . Ik moet eerlijk zeggen dat ik natuurlijk ook wel overal pijn heb, maar ik voel me in vergelijking tot het begin van de week steeds sterker. Niet in vergelijking tot Peter natuurlijk maar hij is echt hors-categorie.

Vandaag stond een relatief rustige etappe op het programma. Oorspronkelijk hadden we vandaag de Aubisque moeten doen, maar omdat we morgen de echte finale hebben en dus laat binnen zullen komen, is er wat veranderd in het schema. Zo hebben we vanavond de gelegenheid om met z’n allen te gaan bbq-en als een soort afscheid. Morgenavond gaat iedereen natuurlijk al pakken omdat we die avond danwel zondagmorgen terug moeten rijden maar pays-bas.

Voor zover de inleiding. Het was vandaag weer een geweldige rit langs een sterk stromende rivier. Maar ook nu ging het stiekem toch omhoog en kregen we vandaag weer 1000 hoogtemeters voor onze kiezen. De afstand waarop deze meters overbrugd werden was groter vandaar het predikaat facile. Niets is echter facile in de Pyreneeen, zeker niet na 6 dagen bikkelen. Ook vandaag hadden sommigen het zwaar en waar het de bedoeling was om rustig uit te fietsen of de beentjes nog even warm te laten worden werd het voor een aantal toch nog een beproeving om boven te komen bij het plaatsje Gavarnie.

Gavarnie staat op de Unesco werelderfgoedlijst, met de hoogste waterval van Europa, bijna 500 meter hoog. We wilden die op zich wel zien, maar dat betekende 4 uur op de voetjes?????

Met ons gaat het nog steeds goed. Peter vond in Gavarnie weer een extra bergje om te beklimmen en ik ben samen met de anderen lekker teruggereden om mijn spiertjes te verwennen met een douche en wat coolgel. Nu gaan we proberen wat uit te rusten voor de dag van morgen. De Tourmalet en de Aspin, iets meer dan dertig kilometer klimmen!!!!!.

De ultieme finale, iedereen gaat tot het uiterste en we zorgen ervoor dat iedereen ook boven gaat komen.

• 16 September 2011 - 20:43

Sander Gulickx:

He Ricardo,
    Mooie foto's!! ziet er echt uit zoals je het omschrijft. Ook ik krijg kippenvel als ik het verslag van gisteren lees! Het drukt je met de neus op de feiten, waar je het allemaal voor doet. Geniet morgen nog een dagje van de mooie omgeving. Je kan nog 1 keer alles geven...knap dat je het hebt volgehouden in dit hoog gebergte. Ik ben nu al benieuwd naar je persoonlijke verhalen. Maak er met z'n allen een mooie afsluiting van als je op de top staat morgen!

• 16 September 2011 - 21:08

Yvonne:

Net even bijgekletst met Peter en nu jullie verslag gelezen. Het zal nog raar zijn om afscheid te nemen van de Pyreneeën en alle fietsmaatjes morgen. Maar jullie kunnen trots zijn op wat jullie hebben bereikt met z'n allen!! Wat een bedrag hebben jullie al bij elkaar voor het goede doel. Ongelooflijk!!
    Voorzichtig weer morgen, zodat iedereen heelhuids naar huis kan!! Want het thuisfront wacht met open armen....liefs Yvonne en de meiden

• 16 September 2011 - 22:08

S,I,M:

Hoi Ricardo,

Hebben al je verslagen van de afgelopen dagen gelezen, mooi geschreven weer en wat een topprestatie!

Wij wensen jullie nog heel veel succes en wederom alle respect van ons voor jou en je team en jullie thuisfront voor deze prestatie!

Groetjes Sebastiaan, Ilse en Morris

• 16 September 2011 - 23:56

Wim/Carla Buursema:

Hoi allemaal, wat weer een geweldige prestatie zo met zn allen. Ricardo, je verslagen zijn fijn te lezen. We zijn daardoor extra trots op ons Petertje. Wat een kracht heeft die knul toch. Allemaal heelveel sterkte voor de laatste etappe en het afscheid van de groep. In één woord GRANDIOOS!!!!
    liefs

• 17 September 2011 - 08:21

Maikel & Sylvia:

he die Richardo,

mooie foto's en wat een prestaties ! Kan me voorstellen dat gister erg emotioneel was. Nu ben jij zo getraind dat wij (Chris en ik) je helemaal niet meer bij kunnen houden ;-)

• 17 September 2011 - 14:17

Olga:

Hey Rico,

Klinkt allemaal erg heftig! Natuur is dus wel heel mooi, vakantietip?

Fantastisch dat er al zo'n enorm bedrag is opgehaald! Weet je weer waar jullie het voor doen., succes met de laatste etappe!

• 17 September 2011 - 14:17

Olga:

Hey Rico,

Klinkt allemaal erg heftig! Natuur is dus wel heel mooi, vakantietip?

• 18 September 2011 - 17:23

Peter En Miranda:

Met verbazing lezen wij jullie reisverslagen en wat een prachtige foto's ook die van de koeien lachen!!! Nogmaals wat superknap van jullie allemaal en dat voor het goede doel. Jullie vrouwen kunnen echt heel trots zijn op zulke mannen!!! Kom heelhuids thuis en toittoi toi.

• 18 September 2011 - 18:40

Marco Sturm:

kei goed wat jullie presteren, ik heb respect voor jullie. Een hele mooie foto met die grote fietsen.

Gr en veel succes marco

ps Ricardo ik begrijp dat jij een traantje moest weg pinken met de namen op het wegdek